Nya Linda, nya tider, gammelnya strider mot ett efterlängtat Liv

Ja, de senaste månaderna har det hänt oändligt många förändringar, nya saker, omskakande händelser och både smärta och lycka. Jag har vaknat upp, äntligen vågat ta mig mod till att börja må BRA.
Påbörja det långa, plågsamma arbetet med att bli Frisk.
Frisk, Normal och Socialt Funktionell.
För jag är ju en sådan där knäpp en, ett litet psykfall som inte kommit någonstans här i livet förutom med kampen inom mig själv - jag vet mer om mina vinklar, vrår, mörker och starka och svaga sidor än vad de flesta vet. Det är ju där jag har levt större delen av mitt liv, inom mig eller inom fyra väggar - darrande av skräck och skam.
Jag är för trött just nu för att gå in på detaljer, men det kommer nog att komma... jag behöver få lite struktur över allt som har hänt på sistone, vad jag har gått igenom för förändringar och vilka mönster jag kan se i mig själv och i min omgivnings beteende vartefter jag antingen mår bättre eller ibland har sämre dagar igen.
MEN i vilket fall som helst så är det Nya Linda som är här för att stanna.
Ingen kan stoppa mig.
Det är dags för mig att börja leva, på riktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0